Tüketici 15 saniyede ürün ile ilgili genel bir kanıya varıyor. Bu noktada renklerin önemii göz ardı etmek mümkün mü?
Renkler, tüketicinin marka algısını ve davranışlarını önemli ölçüde etkileyen unsurlar arasında geliyor. Bu yüzden renkler birçok alanda belli bir algı ve duygu yaratmak için kullanılıyor.
Renkler, duyuların harekete geçirilmesi için tüketici ile marka arasındaki köprülerin kurulmasını sağlıyor. Satın alma davranışları esnasında renkler birçok duyguyu çağrıştırıyor. Araştırmalara göre renkler, satın alma davranışlarının yüzde 90′ını etkiliyor. Renklerin markaya ya da ürüne kattığı anlamlar ise şöyle sıralanabilir.
• Okyanus rengini anımsatan mavi soğuk, sakinleştirici, rahatlık sağlayan ve huzur veren bir renk olduğu için başarıyı çağrıştırıyor
• Kırmızı hareket, girişkenlik, liderlik ve gücü temsil ediyor. Bu yüzden birçok marka bu rengi kullanmayı tercih ediyor.
• Sarı ise canlılığı, iyimserliği, coşkuyu ve hareketi vurgulamasına rağmen geçiciliğin ve dikkat çekiciliğin rengi olarak algılanıyor. Markaların üstünde geçicilik algısı yarattığı için bu renk çoğu zaman tercih edilmiyor.
• Yeşil, doğayı çağrıştıran bir renk olduğu için sessizliği , huzuru, iyimserliği ve öz güveni vurguluyor.
• Siyah, gücü ve kararlığı temsil eden bir renk olduğu için lüks ürün vde markalarda sıkça kullanılır.
• Turuncu, agresif bir renk. Dolayısıyla satın alma, satma ya da abone olma çağrışımı yapıyor.
Sitemizde ve uygulamamızda çerezler kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Gizlilik ve Çerezler sayfamızı incelemenizi rica ederiz.
Gizlilik Politikası Çerezleri b>
Çerezler (cookies), web sitelerinin internet kullandığımız cihazlara (bilgisayarlar, dizüstü bilgisayarlar, tabletler ve akıllı telefonlar) yazdıkları küçük dosyalardır ve bireysel siteler aracılığıyla kullanıcı tercihlerini (örneğin, sitenin dili, rengi, düzenleme, içerik düzenlemesi).
E-posta hesabınıza veya bir çevrimiçi mağazaya giriş yaparken (ayrıca çevrimiçi alışveriş sepetlerine atılan malların tutulmasına yardımcı olur gibi) yetkilendirme gerektiren İnternet servislerinin düzgün çalışması için çerezler gereklidir.
Ayrıca, görüntülenen içerikte ve reklam hedeflemesinde web sayfalarının kişiselleştirilmesine izin verilir. trafik hizmetlerinde anonim İstatistikler oluşturmasına izin verin, ancak çevrimiçi etkinliğimizi izlemek için kullanılabilirler.
Bilgi topluluğundan hoşlanmıyorsanız, web tarayıcınızdaki çerezleri devre dışı bırakabilirsiniz.
Çerezlerin ayarlarını farklı tarayıcılarda nasıl değiştirebilirim?
• Mozilla Firefox - tıklayın
• Microsoft Internet Explorer - tıklayın
• Google Chrome - tıklayın
• Opera - tıklayın
• Apple Safari - tıklayın
• Cep telefonlarında, tabletlerde ve diğer mobil cihazlarda - mobil cihazınızın üreticisinin web sitesinde bulunan seçenekler bildirimiyle kendiniz ilgilenmenizi öneririz.