Sosyal Medya Yönetiminde Influencer Devri

WOM Marketing (Kulaktan Kulağa Pazarlama)'in en güçlü araçlarından biri influencer marketing... Herkesin diline dolanan, birşeyler yapalım derken yapmasak daha mı iyiydi notasına gelinen pazarlama aracı.

Peki etkili kişi pazarlamasında markalar ve ajanslar nerelerde hata yapıyorlar? Beklenti ve hedeflerde marka algısını nerede yanlış konumluyorlar? İşte birkaç ipucu

Influencerlar, fenomenler ya da celebrity değildir. Celebriyler, influencer değildir. Celebriylere, sokaktaki adamın da tanıdığın ünlüler diyebiliriz. Örneğin; bir Cem Yılmaz, Tarkan influencer değildir, celebritydir. Yazdıkları çizdikleri etki alanı oluşturmaz mı? Tabi ki oluşturur ama konumlama olarak influencer değildir. Fenomenler ise belirli bir konuda uzmanlaşmış, dedikleri dikkat değer, etki alanı güçlü kişilere deniyor. Twitter'da 2 milyon takipçisi olan kişi fenomen değildir misal. Bir bakalım 2 milyon kişinin takip ettiği kaç kişiyi takip ediyor:)

Hareket Kabiliyeti İşte burda devreye etkileşim oranları giriyor. 35bin küsur Facebook beğenisi olup, bir posta 2 like geliyorsa, hareket kabiliyetinden bahsedemeyiz. Böyle bir fenomen tanıtımınızı yapsa, sizce hedeflediğiniz etkiye ulaşabilir misiniz?

Takipçi Bahane, Etkileşim Şahane Burada en önemli kriter, kitleleri harekete geçirip geçiremeceğidir. Etki gücü olan fenomenlerin takipten çıkarırsam takibi bırakır mı? Bir miktar takipçi satınalayım gibi derleri olmaz, olamaz. Konusunda zaten uzmandır ve sözü dinleniyordur. Özetle çakma etkileşimli sahte fenomenlerden hızla uzaklaşın.

Etkileşimi; İstikrarlı mı Alırsınız, İstikrarsız mı? Markaların etkileşim oranları üzerinde farkındalığı artmaya başladıkça, çakma fenomenlerin taktitleri de değişti. Aslında burada yazılımsal tatkiklerle de başarılı olunabildiği için işin hemen farkına varmak çok zor. Bir ipucu verecek olursak, postların etkileşimin belirli bir istkrarda olması beklenir. Bir post 3K etkileşim alırken, diğer 2 beğeni ise, ortada ciddi bir sorun var demektir. Arkanıza bile bakmayın:)

Markanız için Doğru Influencer mı? Takipçi sayısı güzel, etkileşimi güçlü diye her influencerın üstüne atlamak tabiki doğru değil. Yüzü katman katman kapatıcılarla kaplı, makyaj konusunda uzman bir influencera organik fondöten göndermek ne derece etkili olur? Ya da tüm entryleri avangard olan bir profilde, basic giyim odaklı bir marka ne derece hedef kitlesi ile buluşur? Burada dikkat etmemiz gereken, markanın hedef kitlesi ile influencerların paralel konsepte olmasıdır.

Kriz Varsa Influencerlarınız Çözer mi? Gelelim bağlılık ve gerçek insan ilişkilerine... Bloggerlar, vloggerlar, instagrammerlar ve dahası, sizin kriz iletişiminizde en güçlü sözcüleriniz olacaktır. Kriz ortamlarında sizin sözünden çok daha etkili, influencerların söyleyecekleri durumu yönetmenizde daha verimli olacaktır.

Özetle;

  • - Influencerların yüz binlerce takipçisi olmaz.
  • - Markanız ile ilgili güncel influencer listeniz olsun.
  • - Influencerlarla offline de mutlaka bir araya gelin.
  • - Konularında uzman olduklarından emin olun.
  • - Adblock eklentileri popüler olduğu bu dünyada, gerçek insanlar hakkınızda gerçek şeyleri söylesinler.:)

Sitemizde ve uygulamamızda çerezler kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Gizlilik ve Çerezler sayfamızı incelemenizi rica ederiz.