Konumuz sosyal medya alt başlığımız iletişim dili

Siz hiç “İyi haftalar” diyen bir çamaşır makinesi gördünüz mü?

Konumuz sosyal medya alt başlığımız iletişim dili... Sosyal medyanın yakın ve sıcak iletişim tarzını, markanızın iletişimi ile nasıl konumlandırırsınız?

Sırf popüler diye yapacağız tebrikler, anmalar ve/veya özel günlere ilişkin paylaşımlar, algınızın samimiyetten uzaklaşmasına neden olur. Samimiyetinizi kaybederseniz, iletişimi kopartmış olursunuz.

Peki kurumsal markalar için güçlü iletişim ipuçları nelerdir?

Sıradanlıktan uzak durun!

Peki ama nasıl? Markanızın veya ürününüzün güçlü yönlerini belirleyin. Bu güçlü yönleri vurgulamak için sanat ve bilimden yararlanın. Ürün özelliklerini çarpıcı ve yararlı bilgileri ile harmanlayın. Yetmez! Marka ya da ürününüzün zayıf yönlerini belirleyin. Zayıf yönlerine espirili bir dil ile yaklaşın. Tabi bir yandan da markanızı geliştirmeye devam edin.

Sorular sorun ve gerçekten dinleyin!

Sadece soru sormak için, yargılamak için değil, anlamak için sorular sorun. Bakalım takipçileriniz markanız için neler söyleyecek. Unutmayın iletişimin %90’ı etkin dinlemektir.

İçten olduklarına pişman etmeyin!

Markanıza dair görüş ve yorumlarını paylaşmak için zamanlarından veren insanları içtenliklerini için pişman etmeyin. Savunmaya geçip, cevap vermeye çalışmayın. Yorumlarını olduğu gibi alıp kabul etmeyi deneyin. Yapamıyorsanız bir daha deneyinJ

Gülümseyin!

Sosyal medya kanallarında her ne yapıyorsanız, gülümseyerek yapmayı deneyin. Emin olun takipçileriniz ve potansiyel takipçileriniz bu çağrıyı hissedeceklerdir.

İsimle hitap edin!

Kopyala yapıştır cevaplardan ve sadece DM’den cevap vermekten uzak durun. Neden mi? Çünkü emin olun biri bir soru sormuşsa, başkalarını aklında da aynı soru vardır. Markanızın algısına göre mümkünse hanım/bey gibi ifadelerden uzak durmaya çalışının. Bununla birlikte güçlü ve resmi dili de yakalamayı ihmal etmeyin.

Rekabet etmeyin!

Markanız kimliğinizdir ve benzersizdir. İşte bu yüzden sosyal medya iletişim dilinde rekabetten uzak durun. Özellikle y,z ve x kuşaklarının aktif olduğu mecralarda değil rekabet mümkünse paylaşım grupları oluşturmaya çalışın. Başkalarını sürekli eleştirme eğiliminde olan bir markayı kim dinlemek ister ki...

Son olarak güçlü iletişim dili için, önce kurum içindeki, sonrasında dışarıdan marka algınızdaki lokomotif güçleri iyi analiz edip, sürdürülebilir bir yol haritası belirleyin.

Sitemizde ve uygulamamızda çerezler kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Gizlilik ve Çerezler sayfamızı incelemenizi rica ederiz.